Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the koko-analytics domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /hum/web/sitestest.hum.uu.nl/htdocs/wp-includes/functions.php on line 6114

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the formidable domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /hum/web/sitestest.hum.uu.nl/htdocs/wp-includes/functions.php on line 6114
PO en W&T in de regio Utrecht | Matinee Café -> Orde houden in de klas bekeken door een interpersoonlijke bril

PO en W&T in de regio Utrecht

Agenda

9 januari 2020
15:30 - 17:00
Universiteit Utrecht (Uithof, Heidelberglaan 1, Langeveld gebouw, E1.06, Evenementenruimte)

Matinee Café -> Orde houden in de klas bekeken door een interpersoonlijke bril

Voor leerkrachten, schoolleiders, studenten/docenten van de pabo en onderzoekers.

Gratis inschrijven

“Ik probeer elke les weer fris te starten en complimenten te geven, maar merk dat ik, naarmate de les vordert, toch telkens weer in conflict kom met deze leerling” (Tom, leerkracht met 1 jaar leservaring).

Herkenbaar bij jezelf of bij stagiaires die je begeleid? Interacties tussen leraren en leerlingen beïnvloeden de werkbeleving en kunnen ervoor zorgen dat je met plezier of juist met tegenzin naar je werk gaat. In deze workshop kijken we aan de hand van een bepaald model, het interpersoonlijk model, naar zowel positieve als problematische interacties met leerlingen. Onderzoek aan de hand van het interpersoonlijk model biedt suggesties om problematische relaties te verbeteren en handelingsalternatieven als leerlingen problematisch gedrag vertonen.

Naast een presentatie over de theorie en onderzoeksbevindingen, proberen we situaties uit de eigen dagelijkse praktijk te duiden met behulp van dit model. Het doel van de workshop is het eigen maken van dit denkkader zodat je het kunt inzetten bij in je eigen klassenpraktijk en de reflectie daarop maar ook in gesprekken met collega’s of stagiaires over lastige situaties in de klas.

Deze workshop wordt begeleid door Luce Claessens van de Universiteit Utrecht. Zij is antropologe, onderwijspsychologe en universitair docent aan de Academische Lerarenopleiding Primair Onderwijs van de Universiteit Utrecht.

Verwijzingen

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *